داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی علائم افسردگی را تسکین می دهند. آنها در دهه 1950 معرفی شدند و از آن زمان به طور منظم مورد استفاده قرار گرفتند.
امروزه حدود 30 نوع داروی ضد افسردگی از 4 گروه مختلف وجود دارد سه حلقه ای (MOI) مونو آمینو اکسیداز (MAOI) S-RS-I) مهارکننده های انتخابی سروتونین-ریپ تیک (SSRIs) S-N R-I-Z) سروتونین و نورآدرنالین – مهار کننده های علامت گذاری مجدد (SNRI)

داروهای ضد افسردگی
داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی چگونه کار می کنند؟

پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد ، اما به نظر می رسد داروهای ضد افسردگی باعث افزایش فعالیت برخی مواد شیمیایی مغز به نام انتقال دهنده های عصبی می شوند. افسردگی اغلب باعث اختلال در سروتونین و نوراپی نفرین می شود که هر دو انتقال دهنده عصبی هستند.

چه زمانی داروهای ضد افسردگی تجویز می شوند؟

افسردگی متوسط ​​تا شدید باید توجه داشت که افسردگی خفیف معمولاً تجویز نمی شود – اضطراب شدید و حملات وحشت.
وسواس – درد مزمن – اختلالات خوردن (اختلالات خوردن) – استرس و پس از سانحه.

داروهای ضد افسردگی چقدر موثر هستند؟

پس از 3 ماه درمان ، 50 تا 65 درصد از افراد بهبود قابل توجهی پیدا می کنند ، در حالی که این درصد برای افرادی که دارونما مصرف می کنند 25 تا 30 است. ممکن است برای برخی از افراد که با دارونما بهتر می شوند جالب به نظر برسد ، اما باید بدانید که این اثر همان تاثیری است که مسکن ها می توانند روی احساسات ما داشته باشند. از طرف دیگر ، هر دارویی که استفاده می کنیم بخشی از اثر خود را مدیون نام دارو است ، به این معنی که مردم گاهی اوقات فقط به دلیل اینکه فکر می کنند دارو مصرف می کنند احساس بهتری دارند.

آیا داروهای ضد افسردگی جدید از داروهای ضد افسردگی قدیمی بهتر هستند؟

بله خیر ، داروهای ضد افسردگی قدیمی (سه حلقه ای) به اندازه داروهای جدید موثر هستند ، اما داروهای جدید عوارض جانبی کمتری دارند. یک نکته مهم این است که اگر شخصی مقدار زیادی از این داروها را به طور هم زمان مصرف کند (به طور تصادفی یا تصادفی ، خودکشی) خیلی خطرناک نیست.

چه نوع داروی ضد افسردگی را توصیه می کنید؟

آیا داروهای ضد افسردگی عوارض جانبی دارند؟
بله ، پزشک در این مورد به شما مشاوره می دهد و در عین حال باید هر بیماری دیگری را به شما اطلاع دهد.در زیر لیستی از عوارض جانبی انواع مختلف ضد افسردگی آورده شده است.

 

تری سیکلیک ها

خشکی دهان ، لرزش خفیف، طپش قلب، یبوست، خوابی آلودگی و افزایش وزن از عوارض شایع این دسته داروها می باشند.در افراد سالخورده عوارض دیگری مانند گیجی،کندی در شروع وتوقف جریان ادرار،افت فشارخون وگاهاً ازدست دادن تعادل وافتادن، ممکن است اتفاق بیفتد.اگر بیماری قلبی دارید بهتر هست از این گروه  ضد افسردگی ها استفاده نکنید مردها ممکن هست دچار اختلالاتی در نعوظ ویا انزال دیررس شوند.  استفاده یکباره تعداد زیادی از این دارو (به منظور خودکشی) می تواند بسیار خطرناک باشد

اس-اس-آر-آیز SSRIs در طی دو هفته اول  ممکن است، احساس تهوع و اضطراب بیشتری  کنید. بعضی از این داروها می توانند باعث سوء هاضمه بشوند ولی اگر همراه غذا میل شود این مسئله برطرف خواهد شد.از عوارض جانبی دیگر این گروه می توان ،ایجاد اختلال در عملکرد جنسی را نام برد. مواردی از پرخاشگری نیزگزارش شده که البته این تعداد زیاد نمی باشد آگاهی داشتن  از عوارض جانبی  این داروها  ممکن هست نگران کننده باشد، خصوصاً اینکه بروشور همراه دارو، حتی عوارض جانبی بیشتری را ذکر میکند که ممکن است به نگرانی  شما بیا فزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.