معرفی آمپول های تقویتی نوروبیون

نوروبیون چیست؟

نوروبیون ترکیبی از سه ویتامین گروه ب، شامل ب ۱، ب۶ و ب ۱۲ است که هر یک در فرایند حمایت، ترمیم و بازسازی اعصاب نقش بسیار مهمی ایفا می کنند؛ از این رو می تواند در کاهش سریع‌تر دردها به ویژه دردهای کمر، بهبود سرعت انتقال عصبی، تسریع بازسازی اعصاب آسیب دیده، درمان حمایتی بیماران مبتلا به انواع پلی نوروپاتی‌ها مثل افراد دیابتی، افراد الکلی و در موارد تغییرات تحلیل برنده در ستون فقرات، اثرات سودمندی داشته باشد.

 

نوروبیون حاوی مقادیر درمانی از هر یک از ترکیبات ویتامینی ب۱، ب۶ و ب۱۲ است (۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۱، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین ب۶، ۱۰۰۰ میکروگرم ویتامین ب۱۲)، از این رو توصیه می شود تا با نظر پزشک معالج مصرف شود.

مقایسه آمپول نوروبیون با مکمل های ب کمپلکس

امروزه با توجه به تولید و عرضه انبوه و متنوع انواع مکمل های غذایی به شکل خوراکی، به ندرت نیاز به تزریق آمپول های ویتامین از جمله آمپول نوروبیون است؛ مگر در موارد خاص که شخص دچار اختلال در جذب ویتامین ها از راه دستگاه گوارش باشد.

 

ویتامین های ب، به صورت قرص های مجزا و یا به شکل ترکیبی که به آن ب کمپلکس گفته می شود در دوزهای مختلف توسط لابراتوارهای گوناگون تولید می شوند.

 

آمپول ها حاوی مواد نگهدارنده از قبیل فلزات سمی مانند آلومینیوم و جیوه می باشند که برای بدن مضر است، البته تزریق محدود آمپول نوروبیون و با تجویز پزشک اصولا مشکلی ایجاد نمی کند، اما نباید به شکل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود؛ در هر صورت مصرف ویتامین‌های ب به شکل مکمل غذایی (خوراکی) بهتر از شکل تزریقی آن است

مضرات و عوارض جانبی احتمالی آمپول نوروبیون

  •     خونریزی معده
  •     احساس درد و گرفتگی در ناحیه گلو
  •     کهیر
  •     آلرژی شدید تهدید کننده
  •     خارش پوستی
  •     احساس ضعف
  •     اضطراب

آمپول های نوروبیون باید زیر دمای 25 درجه سانتی گراد نگهداری شوند از اینرو بهتر است آن ها را در یخچال نگهداری کنید. تاریخ مصرف آن ها، هم بروی جعبه و هم بروی هر آمپول درج شده است و حتما قبل از خریداری و مصرف به تاریخ انقضای آن ها توجه فرمایید. قابل ذکر است به هیچ عنوان نباید از آمپول های تاریخ مصرف گذشته و یا بدون تاریخ استفاده نمود.

آمپول نوروبیون باید در عضله تزریق گردد و ممکن است در محل تزریق کمی احساس سوزش را تجربه کنید.

 

بررسی عملکرد سه ویتامین B1، B6 و B12 در بدن:

ویتامین B1: ویتامین B1 که به آن تیامین نیز گفته می شود برای فعالیت غدد فوق کلیوی(آدرنال)، سیستم اعصاب مرکزی و متابولیزم مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، B1 به عنوان یک کوانزیم کمک به کنترل اشتها و هضم و جذب مواد غذایی کرده و همچنین نقش مهمی در تبدیل قند به انرژی به عنوان سوخت برای فعالیت سلول های بدن ایفا می کند. نیاز روزانه بدن به این ویتامین برای بزرگسالان 1.2 الی 1.4 میلیگرم است.

مقایسه آمپول نوروبیون با مکمل های(قرص های) ب کمپلکس(B complex) امروزه با توجه به تولید و عرضه انبوع و متنوع انواع مکمل های غذایی به شکل خوراکی به ندرت نیاز به تزریق آمپول های ویتامین از جمله آمپول نوروبیون می باشد مگر در موارد خاص که شخص دچار اختلال در جذب ویتامین ها از طریق دستگاه گوارش است.

ویتامین های ب بصورت قرص های مجزا و یا به شکل ترکیبی که به آن ب کمپلکس گفته می شود در دوزهای مختلف توسط لابراتوارهای گوناگون تولید می شوند.

آمپول ها حاوی مواد نگهدارنده از قبیل فلزات سمی مانند آلومینیوم و جیوه می باشند که برای بدن مضر است، البته تزریق محدود آمپول نوروبیون و با تجویز پزشک اصولا مشکلی ایجاد نمی کند، اما نباید به شکل مستمر و به عنوان برنامه دائم از آن ها استفاده شود.

در هر صورت به نظر بنده مصرف ویتامین های ب به شکل مکمل غذایی(خوراکی) بهتر از شکل تزریقی آن هاست.

 

آمپول و قرص بیوتن و بپانتن

آمپول و قرص بیوتن و بپانتن حاوی ویتامین های بیوتن و ویتامین های خانواده b می باشد که درمان قطعی ریزش مو و کم پشتی مو ها می باشد ، همانطور که مشخص است آمپول و قرص بیوتن و بپانتن هردو موجود می باشند که مصرف قرص آن راحت تر بوده و معمولا استفاده بیشتری می شود ولی در موارد خاص مانند  عدم جذب قرص توسط افراد ،  تزریق  آمپول آن مورد استفاده قرار می گیرد .

بیوتن چیست؟

بیوتن به دلیل تاثیر بالای خود در رشد و تقویت موها به ویتامین h یعنی ویتامین موها معروف است ، زیرا داشتن موهایی با طراوت و سالم از طریق بیوتن امکان پذیر است به دلیل این که ، این ماده به تکثیر سلول های مو کمک کرده و تولید و تجزیه آمینه اسید را بر عهده دارد همچنین تنظیم قند خون و پروتئین به عهده آن می باشد ، بیوتن را میتوان در غذاهایی یافت مانند : تخم مرغ ، هویج ، انواع مغزی جات ، شیر ، توت ، جو ، پیاز ، آجیل ، آووکادو ، چغندر و … که همگی حاوی بیوتن بوده و برای بدن و موها ضروری می باشند . کمبود بیوتن در بدن موجب ریزش موها ، خستگی ، سوزن شدن دست و پا ، شکننده بودن استخوان ها ، گرفتی عضلات ، در مواقعی سوء تغدیه و کاهش وزن خواهد شد . بیوتن باید روزانه 30 میکروگرم به بدن برسد و به هر صورت اگر این ماده به بدن نرسید مصرف حتمی آمپول و قرص بیوتن و بپانتن باید مصرف گیرد . مصرف بیوتن باید در روز صورت گیرد زیرا این ماده انرژی زا بوده و در صورت مصرف شبانه بی خوابی را در بر دارد ، و مصرف قرص آن هفته ایی یکبار و آمپول آن هر شش ماه یکبار توصیه می شود .

بپانتن چیست؟

بپانتن یا همان ویتامین ب5 ویتامین ضروری بدن برای رشد مو ها می باشد ، این ویتامین کنترل و متابولیزم کربوهیدرات و چربی ها و تجزیه و تولید پروتئین را عهده دار است ، همان طور که میدانید مو برای رشد و تقویت نیاز به پروتئینی به نام کراتین دارد که در بپانتن وجود داشته و برای موها الزامی می باشد . همینطور باید گفت که بپانتن به غدد کلیوی نیز کمک بسیاری می کند و سبب تولید هورمون های جنسی شد که تولید انرژی را در بر دارد این مواد بدن را از استرس و عصبانیت می کاهد به این دلیل به عنوان مواد ضد استرس شناخته شده است که کمبود بپانتن در بدن علاوه بر ریزش مو ها ، خستگی ، بی خوابی ، بی قراری ، تحریک پذیری و در مواقعی  افسردگی را در بر دارد بنابراین مصرف روزانه 10 میلی گرم ان برای بدن ضروری می باشد .
ب 5 را می توان در انواع گوشت ، ماهی های آزاد و سالمون ، جگر ، سیب زمینی ، تخئم مرغ ، کلم بروکلی یافت .
نکته ایی که وجو دارد این است افراد باید ازمصرف زیاد بیوتن و بپانتن بپرهیزند زیرا مانند هر ویتامین دیگر مصرف زیادی آن موجب بروز مشکلاتی مانند افزایش قند خون ، اسهال ، کاهش سطح ویتامین سی خواهد شد پس مصرف آن باید طبق دستور پزشک صورت گیرد .

 

بیوتن

 

 

آمپول نوروبیون برای چه افرادی مفید است ؟

آمپول نوروبیون برای افرادی که دچار کمبود ویتامین های ب و یا افراد مسن بالای ۵۰ سال که دچار اختلال در جذب ویتامین ب ۱۲ هستند و یا افرادی که دچار کم خونی شدید هستند توصیه می شود؛ همچنین این دارو برای افراد مبتلا به ضعف و خستگی مفرط و یا در دوران نقاهت بعد از جراحی تجویز می شود.

خواص آمپول نوروبیون

ویتامین B1 که به نام تیامین نیز شناخته می شود؛ برای فعال شدن غده آدرنال، سیستم عصبی مرکزی و متابولیزم، مواد غذایی مورد نیاز است؛ این ویتامین به عنوان کوآنزیم به کنترل اشتها و هضم و همچنین جذب مواد غذایی کمک می کند و در تبدیل قند به انرژی به عنوان سوخت نقش مهمی دارد؛ که برای فعالیت های سلول های بدن واجب و ضروری می باشد؛ ویتامین B1 برای افراد بزرگسال نیز به صورت روزانه مورد نیاز است.

ترکیبات تشکیل دهنده آمپول نوروبیون

موارد ذکر شده در زیر به عنوان مواد فعال در ساختار نوروبیون شرکت دارند:

  1. ویتامین B۱۲
  2. ویتامین B۶
  3. ویتامین B۱

نحوه عملکرد آمپول نوروبیون

نوروبیون با تاثیر بر موارد زیر سبب بهبود بیماری میشود:

  1. متابولیسم کربوهیدرات‌ها و به این ترتیب حفظ رشد طبیعی
  2. تولید آنتی بادی‌ها (پادتن ها) و هموگلوبین‌ها با نگه داشتن قند خون در سطح طبیعی
  3. درمان کمبود ویتامین B۱۲

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۵۴۱۰۹۰۰۰ -۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.