داروی جدید موثر در برابر کرونا

داروی جدید موثر در برابر کرونا

داروی جدید ترکیب شیمیایی با منشا دریایی موثر بر کرونا

داروی جدید موثر در برابر کرونا
داروی جدید موثر در برابر کرونا

محققان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد یک دارو با منشا دریایی می‌تواند به عنوان درمانی برای کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گیرد. این دارو در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت و در استرالیا به عنوان درمانی برای نوعی سرطان به نام مولتیپل میلوما مورد تأیید قرار گرفت، اما از آنجا که ترکیبات دارویی بالقوه زیادی وجود دارد، محققان می‌توانند آن‌ها را برای استفاده‌های دیگر و در این مورد برای ویروس کرونا غربال کنند.محققان بر چگونگی استفاده ویروس از سلول‌های انسانی برای زنده ماندن و تولید مثل تمرکز کردند.

هنگامی که آن‌ها در آزمایشات خود پلیتیدپسین را آزمایش کردند، دریافتند که این ماده در رده سلول‌های انسانی و موش موثر است. کریس وایت، استادیار میکروب شناسی در ISMMS، گفت: پلیتیدپسین یک مهار کننده بسیار قوی سارس کووید ۲ است، اما مهمترین نقطه قوت این است که پروتئین میزبان را هدف قرار می‌دهد تا پروتئین ویروسی؛ این بدان معنی است که اگر پلیتیدپسین در درمان کووید ۱۹ موفقیت آمیز باشد، ویروس سارس کووید ۲ قادر به مقاومت در برابر آن از طریق جهش نخواهد بود و نگرانی عمده‌ای برای گسترش انواع جدید آن از نوع انگلیسی و آفریقایی است.

میزان تاثیرگذاری انواع داروها

عضو انجمن علمی داروسازان ایران درخصوص میزان تاثیرگذاری داروهای مختلف در درمان کووید-۱۹ توضیح داد و به معرفی داروهایی پرداخت که در درمان این بیماری متعارف نیستند اما بسیبار تاثیرگذارند.

داروهای عجیب اما موثر در درمان کرونا

عضو انجمن علمی داروسازان ایران گفت: یکی از داروهای موثر در درمان کرونا، داروی گوارشی فاموتیدین است که جزو آنتی‌اسیدها است و داروی معده محسوب می‌شود، اما جالب است که در بیماران سرپایی علائم بیماری کررونا را کاهش داده و تاییدیه وزارت بهداشت هم روی آن وجود دارد.

داروهای که در درمان کرونا هیچ اثری ندارند

برخی داروها هم هستند که بی تاثیرند، اما بین مردم شایعه شده که این داروها در درمان کرونا موثرند. یکی از این داروهای بی تاثیر، آنتی بیوتیک‌ها هستند که هیچ ضرورتی ندارند و کمکی به مقابله با ویروس نمی‌کنند. داروی دیگر هم هیدروکسی کلروکین است که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی هیچ تاثیری ندارد و در نهایت داروهای کلترا و اکتمرا که ترکیبی از چند دارو هستند و هیچ تاثیری در درمان کرونا ندارند.

ویتامین‌های ضدکرونا

یکسری ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند سیستم ایمنی را مقاوم کنند تا بیماری کووید-۱۹ را مهار کند. این ویتامین‌ها شامل ویتامین A، E و D و املاح سلنیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا دارند.

آنچه تا کنون دارد این است که در نهایت کل داروهای موجود، فقط درمان علامتی محسوب می‌شوند و تا امروز دارویی که بتواند به صورت اختصاصی ویروس کووید-۱۹ را از بین ببرد، نداریم.

کنترل عوارض کرونا

بررسی های جدید پژوهشگران نشان می دهد که داروی موسوم به کلشی سین (colchicine) قادر به کنترل عوارض جدی کرونا است. این یافته را می توان گام بلندی در کنترل و مهار کرونا محسوب کرد زیرا این داروی ضد التهاب بسیار ارزان قیمت بوده و به صورت خوراکی قابل مصرف است.

دکتر جین کلود تاردیف سرپرست این تیم مطالعاتی و مدیر موسسه مطالعات قلب مونترال (MHI) در رابطه با تاثیر گذاری این داروی جدید اعلام کرد: این یافته بسیار امیدوار کننده است زیرا به کمک این دارو می توان از بستری شدن افراد و افزایش مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ جلوگیری کرد. ما به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده ایم  که می تواند قدمی موثر در شکست کرونا محسوب شود. این درمان شامل مصرف یک قرص کلشی سین برای دو بار در روز در سه روز اول پس از تشخیص بیماری  و یک قرص در روز برای 27 روز بعدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.